Korrrekciós csiszolások szűkfolyosós VNA rendszerekben

Nagytáblás/hézagmentes ipari padlóknál, ha szűkfolyosós (VNA) rendszert alkalmaznak, a megkívánt síkpontosság elérésére gyakorlatilag elengedhetetlen valamilyen korrekciós csiszolás a folyosó szelvényekben. Ez igaz mind az új építésű, mind a régebbi betonfelületeknél.

A korrekciós csiszolások leghatékonyabb és leggazdaságosabb módja az ún.”Pont-csiszolás” módszere.

Mi is az a Pont-csiszolás?

Egy meglévő ipari padló szűkfolyosóinak betonfelületét korrekciós csiszolással az Fmin rendszer használatával alkalmassá tesszük az ideális targonca mozgáshoz/sebességhez szükséges síkpontossági követelményekre.

Lépései a következők:

Felmérjük a szűkfolyosót a targonca kerekek nyomvonalaiban D-méterrel 30 cm-ként

A rögzített adatokat kiértékeljük a Csiszolás optimalizálási szoftver segítségével

Az így kapott „térképen” jelölve lesznek, a keréknyomok mely pontjában, milyen mértékű csiszolás szükséges az Fmin szerinti, előzetesen meghatározott síkpontossági érték eléréséhez, amely az adott folyosóban, a használt targonca típusnak megfelelően (az Fmin mérések lapon található 6 változó kontrollján keresztül) garantálja a targonca optimális sebességű mozgását

A „térkép” mutatta helyeken, ahol szükséges (és csak ott), az adott pontokban megfelelő szintre csiszolunk

A különálló pontokat összecsiszoljuk egymással, így érve el a keréknyomokban a kívánt felszíni egyenleteséget

Újra felmérjük és kiértékeljük a síkpontosságot a keréknyomokban

Elvégezzük az esetleg szükséges korrekciókat

Ismételt méréssel megállapítjuk a folyosóban meglévő Fmin értékeket, elkészítjük a folyosó minősítését az Fmin rendszer szerint

Miért egyedülállóan jó módszer a Pont-csiszolás?

Összehasonlítva bármilyen más, síkpontosság kialakítását célzó korrekciós csiszolási módszerekkel

  1. lényegesen gazdaságosabb, kisebb költségekkel megvalósítható
  2. a csiszolás előtti felmérésekből előre pontosan meghatározható a költsége (mielőtt nekilátunk a korrekciós csiszolásnak, pontosan tudjuk, mennyit kell csiszolni)
  3. „csak annyit, amennyit szükséges” elvet szem előtt tartva nincs felesleges, időt és energiát rabló, a targonca mozgását nem befolyásoló csiszolás
  4. nemcsak hangzatos nyilatkozatok szintjén ZÖLD TECHNOLÓGIA: a munkák során használt gépek (csiszoló berendezések, porelszívók) beépített teljesítménye mintegy negyede a más korrekciós csiszolási technológiáknál alkalmazott gépi teljesítményekhez viszonyítva.
  5. tovább csökkenti az energia igényt, hogy nem a teljes folyosó szelvényben, hanem csak egy részében kell csiszolni (ezért fontos az előzetes felmérés és a Csiszolási optimalizálási rendszer használata): kevesebbet kell csiszolni, ez is csökkenti a költségeket
  6. a targonca optimális mozgásához szükséges Fmin értéket gyorsan, költséghatékonyan biztosítja

Alkalmazási területek

új raktáraknál szűkfolyosós rendszer kialakításánál

régi raktárak funkció váltása során
pl. szűkfolyosós rendszerre való áttérésnél

szűkfolyosó meghosszabbítása esetén

raktár átrendezése estén
(pl. polcrendszer áthelyezése, polcelrendezés megváltoztatása)

Mielőtt belevágna szűkfolyosós rendszerének kialakításába, keressen minket, segítségünkkel elkerülheti a váratlan és fölösleges kiadásokat, időt, energiát takaríthat meg!